فهرست بستن

در ابتدای جلسه که صبح یک‌شنبه 19 بهمن برگزار شد، هماسادات گوشه، علیرضا کریم زاده و عبدالخالق سجادی نمایندگان کانون به تشریح پیشینه و دلایل شکل گیری این نهاد پرداختند. سپس هماسادات گوشه رییس شورای عالی کانون در توضیح چگونگی عضویت و رتبه بندی شرکت‌های عضو در دو شاخه امکان سنجی و نظارت بر مصرف منابع، که به وجهی موشکافانه و دقیق صورت می گیرد،گفت: بازرسی دوره‌ای از شرکت‌ها در دستور کار کانون قرار دارد از این رو سرمایه‌گذاران و بانک‌ها با اطمینان خاطر از خدمات اعضا استفاده می‌کنند. بانک‌های توسعه‌ای جوان نیز می‌توانند از توانمندی اعضای کانون بهره ببرند تا کشور به اهداف توسعه‌ای خویش دست یابد.
سپس کوروش پرویزیان با تأکید بر لزوم وجود نهادهای انتظامی، گفت: اگر کانون بر مبنای سیستم رتبه‌بندی و بازرسی‌های ادواری صلاحیت شرکت‌های عضو را تعیین کند و در رسیدگی به تخلفات احتمالی کوشا باشد، برای طرح‌های ایجادی و سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای از توانمندی‌های اعضای آن بهره خواهیم برد.
وی به جایگاه حرفه‌ای کانون اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که در بانک سینا نهادسازی داخلی وجود نداشته باشد و از خدمات برون‌سپاری استفاده کنیم. تشکیلات حرفه‌ای نیز باید خود را بر ساختار بوروکراتیک و اداری تحمیل کند. در حال حاضر نیز شرکت‌های عضو کانون در برخی طرح‌ها همکار ما هستند و امیدواریم این جلسه زمینه‌ساز همکاری در طرح‌های بیشتری باشد.
در پایان این دیدار بررسی مفاد تفاهم‌نامه برای اجرایی شدن همکاری مشترک بین دو نهاد در دستور کار قرار گرفت.